Antigelul din maşina ta poate fi învechit! Rişti astfel, ca motorul să crape pe ger!
Dacă aveţi deja antigel dar este mai vechi de doi ani, atunci acesta trebuie schimbat. Trecerea timpului afectează punctul de îngheţ al amestecului. Treptat, acesta îşi pierde din temperatura de îngheţ garantată şi astfel circuitul de apă al motorului poate îngheţa, provocând daune importante. Antigelul este necesar şi la temperaturi pozitive, deoarece protejează de coroziune împotriva ruginii şi creşte temperatura de fierbere a lichidului de răcire.
Atenţie la alegerea antigelului, pentru că trebuie să respecţi indicaţiile producătorului. Un amestec de substanţe nepotrivite poate distruge circuitul şi pompa de apă. Testează cu un instrument special punctul de îngheţ al antigelului şi la nevoie completează-l. Un asemenea tester se gaseste la magazinele de profil auto şi costă sub 50 de lei. În România, episoadele cu ger năprasnic pot veni cu temperaturi extrem de scăzute, de aceea este bine ca antigelul pus în maşină să aibă punctul de îngheţ la -35 de grade, întrucât nu se ştie în ce zonă din ţară puteţi fi surprinşi de astfel de temperaturi siberiene.
Pune un electrician să verifice dacă maşina are consumatori electrici ascunşi!
Iarna, inevitabil în masina sunt multi consumatori electrici în funcţiune. Acest lucru coroborat cu temperaturile foarte scăzute poate cauza descărcarea prematură a acumulatorului. Nu aştepta ca bateria să moară de tot pentru că astfel nu o vei mai putea folosi prin reîncărcare. În service se poate verifica dacă există consumatori ascunşi şi dacă alternatorul funcţioneaza corect. La orice drum este bine să ai la tine cabluri de pornire şi un redresor (încarcător de baterie).
Verificarea bateriei
Bateria trebuie verificată şi încărcată corespunzător în prag de iarnă. Pentru cele cu întreţinere trebuie verificat nivelul electrolitului, completat cu apă distilată şi apoi încărcată complet. Pentru cele fără întreţinere este suficientă încăcarea la un redresor.
Uleiul de motor
La temperaturi scăzute uleiul devine mai vâscos, demarorul electric rotind mai greu arborele motorului la încercarea de pornire. Înlocuiţi uleiul la norma de rulaj sau dacă este uzat prematur (folosirea preponderentă a automobilului în oraş). Completarea uleiului se face doar până la punctual maxim de pe jojă.
Instalaţia de climatizare poate fi vitală
Verificaţi buna funcţionare a acesteia. Atenţie mare la buna funcţionare a rezistenţei de dezaburire a lunetei, precum şi la capacitatea de dezaburire a parbrizului şi a geamurilor. De asemenea, pentru confortul dumneavoastră, trebuie remediate eventualele sincope în funcţionarea sistemului de climatizare.
Farurile mătuite şi sursele de lumină îmbătrânite devin o problemă
Efectele datorate îmbătranirii surselor de lumina, murdarirea suprafetelor vitrate ori sticla farurilor ce devine cu timpul mată, toate acestea reduc luminozitatea blocurilor optice. Astfel, după doi ani de utilizare normală, becul din faruri îşi scade eficacitatea cu 50%, iar un dispersor sau un parbriz murdar contribuie şi el cu 30% la micşorarea nivelului de iluminare, şi implicit a vizibilităţii. Se impune revizuirea farurilor si a reglajului acestora conform normelor legale. Se vor verifica stergătoarele de parbriz şi sistemele de dezaburire, componente de care depinde în mare parte vizibilitatea spre exterior. Dintre operaţiunile de verificare şi pregătire a maşinii nu trebuie să lipsească curăţirea dispersoarele farurilor şi ale lămpilor de semnalizare, verificarea reglajului corect al farurilor şi a funcţionării normale a tuturor luminilor, a ştergătoarelor de parbriz, curăţirea atentă a suprafeţelor oglinzilor, parbrizului, lunetei şi geamurilor laterale , reglarea corectă a oglinzilor laterale exterioare şi a oglinzii centrale interioare.
Utilizaţi lichid de spălare a parbrizului de iarnă
Legat de apa de la stergătorul de parbriz, cine merge iarna cu lichid de spălare pentru vară, riscă ca acesta să îngheţe, iar mâzga de pe drumurile lungi parcurse în viteză pot murdări rapid parbrizul, într-un aşa hal încât devine un pericol mare pentru siguranţa ta şi a familiei tale. Ca daune, utilizarea în sezonul rece a unui lichid de spălare parbriz de vară duce în cel mai rau caz la distrugerea pompei şi a rezervorului de apă, dacă se produce îngheţ. Sfatul este ca iarna să elimini lichidul de spălare de vară şi să-l înlocuieşti cu unul de iarna. Combinaţia de apă cu lichid de spălare trebuie să reziste la o temperatură de -20 până la -25 de grade C.